Kako napraviti domaći ajvar




Pripremite svoj domaći ajvar :)/slika/711175/

  •  5 kgpaprika
  •  1 kgpadližana
  •  0,5 lit.ulja
  •  po potrebisoli
  •  po željifeferona ili malih ljutih paprika koje izgledaju da nisu ljute
  •  1 kašikaesencije
  •  bijelog luka po želji

Priprema

Težina:o
  1. 1/slika/490909/
    paprike obrisati mokrom krpom pa suhom. Ne prati pod mlazom vode jer udje voda u njih pa se teže peku.
  2. 2/slika/490911/
    paprike ispeći na papiru za pečenje, jer je lakše nego na alu.foliji. Bitno je da budu pečene sa svih strana jer se lakše ogule. Pečene paprike stavljati u najlon kesu i dobro zatvoriti da se potpare jer se lakše ogule. Guliti kad budu mlake, jer se vrele ne mogu ni guliti, a gule se dobro i ako prenoće.
  3. 3/slika/490913/
    paprike guliti i pripremiti zdjelu s vodom da u nju umačete ruku da bi se riješili košpica i kožice. I treba vam cjediljka da se u njoj paprike okapaju preko noći.
  4. 4/slika/490923/
    patlidžane oguliti i prepoloviti i ispeći. Probati viljuškom da li su pečeni. Kad budu mekani, gotovo je. Ja sve ovo pečem na 250 stepeni, bez ikakvog smanjivanja temperature.
  5. 5
    Ja sameljem jednom, pa onda izmiješam i opet vraćam u mašinu i ponovo prodje kroz nju i samelje se, jer se tako i izjednači,a i bude bolje za ukuhavati.
  6. 6/slika/490935/
    ovako izgleda sve zajedno. Ovamo treba ugrijati ulje da bude vruće. U šerpu staviti malo ulja i svu ovu masu. I miješati i miješati.
  7. 7/slika/490937/
    ne, ovo nisam ja, ovo je moj muž. On je taj koji stoji 3 sata i miješa neprestano, dodajući ulje svako malo kad se masa počne zgušnjavati, i povremeno so. So se dodaje svako malo i isto tako svako malo izvadite na tanjirić, sačekate da se ohladi i probate je li dovoljno slano. Paziti da se ne presoli, jer nema povratka. Pred kraj dodati esenciju. Miješati još malo da miris esencije ispari. U suštini, ukuhavanje traje oko 3 sata, dok ne ostaje trag od kašike. Ovo sve na tihoj vatri, nipošto ne smije da zagori. Ja lično koristim ovu šerpu koju posudim iz jednog hotela, znači profesionalna, koja je jako teška i super je jer ne "šeta" po šporetu. 
  8. 8/slika/490941/
    sipati u ugrijane tegle (tegle naparite nad šerpom) i sipati velikom servirnom kašikom. Ovamo ugrijati malo ugrijati rernu i isključiti i staviti tegle unutra. Tu nek prenoće, a onda ujutro svaku teglu zaliti sa malo ulja. i eto to je to.
    Još jedna bitna stavka, ovo je onaj normalni, blagi ajvar. Ko hoće da bude ljut, dodati 1-2 male feferonke, naravno izvaditi košpice. To dodati negdje na pola ovog miješanja. Za veću masu uvećati, ali ne puno da ne bio preljut.I još jedno, ko hoće nek doda bijelog luka, ja ga lično ne koristim.

    SAVJET VIŠE - ako budete pravili veću mjeru, kao što ja pravim 8 x - onda ne trebate toliko puta povećavati količinu esencije, nema potrebe.Ja stavim 3 kašike, i bude odličan. Doduše, kod mene se brzo pojede, pa eto - ocijenite koliko će vam se brzo jesti  i da li će dočekati ljeto. Kod mene ne dočeka ni Novu godinu, čekam je bez ajvara na trpezi.

    Izvor :coolinarka.com

Popularni postovi